Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Faktory společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů
Vanek, Marián ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Vitošková, Veronika (oponent)
NÁZEV: Faktory společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů AUTOR: Marián Vanek KATEDRA: Psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PhDr. Vladimír Chrz, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá účinnými faktory společenského tance, které mají vliv na rozvoj partnerských vztahů. Zároveň je diskuzí o možné využitelnosti platformy společenského tance v párové terapii a poradenství. K určení účinných faktorů byly využity znalosti a zkušenosti profesionálních tanečních učitelů, s nimiž byly provedeny rozhovory metodou nestrukturovaného interview. Ke zvýšení kontroly validity a ilustraci tématu byl zároveň pořízen rozhovor s jedním manželským párem, který se společenskému tanci věnuje, a zúčastněné pozorování jejich tanečních lekcí. Teoretickým rámcem výzkumu je participativní paradigma a principy kvalitativního přístupu v psychologii. Rozhovory byly analyzovány metodou trojího kódování, čímž vznikly dva modely. První model znázorňuje 7 faktorů společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů, jedná se o mediaci tanečního učitele, trénink komunikace, nácvik řešení problémů, tělesnou rezonanci, společnou činnost, estetičnost a neutrální prostředí. Druhý model vychází z Vygotského pojetí mediované akce a ukazuje podobnosti a rozdíly v klíčových aspektech činnosti u párového poradenství a...
Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci
Jinochová, Tereza ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci. Úroveň pohybových schopností jsem testovala pomocí testové baterie Unifittest (6 - 60). Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku, které se věnují společenskému tanci, jsem porovnávala s úrovní pohybových schopností dětí mladšího školního věku, které se věnují sportu pouze v rámci školní tělesné výchovy. Testováním jsem zjišťovala změnu úrovně pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci a dětí mladšího školního věku, které se věnují sportu pouze v rámci školní tělesné výchovy. V této práci dále zjišťuji druh a četnost dalších sportovních aktivit, kterým se děti ve svém volném čase pravidelně věnují. Empiricky zaměřená část dokládá, že děti mladšího školního věku, které navštěvují kroužek společenského tance, dosáhly většího zlepšení kondičních i koordinačních pohybových schopností. Největšího zlepšení dosáhly děti v testu flexibility. Na základě dotazníkového šetření jsem zjistila, že se děti mladšího školního věku, které nenavštěvují kroužek společenského tance, věnují ve svém volném čase nejčastěji fotbalu. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní věk, pohybové schopnosti, společenský tanec, tělesná výchova, Unifittest (6 - 60)
"Nosotros no bailamos así": Salsa jako globální komercializovaný fenomén v lokálním prostředí
Smutná, Petra ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Skořepová, Zita (oponent)
Tato diplomová práce se v širším sociokulturním kontextu zabývá hudebním a tanečním stylem známým jako "Salsa", jehož kořeny lze hledat v karibské oblasti Latinské Ameriky. Salsa je v této práci zkoumána jako globální fenomén v lokálním pražském prostředí a zároveň jako komercializovaný produkt. Z hlediska salsy jako globálního fenoménu se práce věnuje charakteristikám salsy jako sociálního tance v lokálním prostředí a snaží se sledovat jeho společenské funkce. Vedle dopadů komercializace salsy a "tropikalizovaných" představ o salse a kulturách Latinské Ameriky na její lokální podobu se pak práce zároveň dotýká i témat jako jsou vnitřní vyjednávání a vnější konstrukce latinskoamerické identity, (latinidad). Oba tyto procesy se salsou jako globálním fenoménem a její komercializací souvisí. Práce je založená na několikaměsíčním etnografickém výzkumu a polostrukturovaných rozhovorech vedených převážně se salseros z Latinské Ameriky, České republiky a dalších, nejen evropských zemí. Klíčová slova: salsa, sociální tanec, globální fenomén, komercializace, produkt, komodifikace kultury, latinskoamerická identita, latinidad, tropikalizace, imaginace
Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci
Jinochová, Tereza ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci. Úroveň pohybových schopností jsem testovala pomocí testové baterie Unifittest (6 - 60). Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku, které se věnují společenskému tanci, jsem porovnávala s úrovní pohybových schopností dětí mladšího školního věku, které se věnují sportu pouze v rámci školní tělesné výchovy. Testováním jsem zjišťovala změnu úrovně pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci a dětí mladšího školního věku, které se věnují sportu pouze v rámci školní tělesné výchovy. V této práci dále zjišťuji druh a četnost dalších sportovních aktivit, kterým se děti ve svém volném čase pravidelně věnují. Empiricky zaměřená část dokládá, že děti mladšího školního věku, které navštěvují kroužek společenského tance, dosáhly většího zlepšení kondičních i koordinačních pohybových schopností. Největšího zlepšení dosáhly děti v testu flexibility. Na základě dotazníkového šetření jsem zjistila, že se děti mladšího školního věku, které nenavštěvují kroužek společenského tance, věnují ve svém volném čase nejčastěji fotbalu. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní věk, pohybové schopnosti, společenský tanec, tělesná výchova, Unifittest (6 - 60)
Faktory společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů
Vanek, Marián ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Vitošková, Veronika (oponent)
NÁZEV: Faktory společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů AUTOR: Marián Vanek KATEDRA: Psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PhDr. Vladimír Chrz, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá účinnými faktory společenského tance, které mají vliv na rozvoj partnerských vztahů. Zároveň je diskuzí o možné využitelnosti platformy společenského tance v párové terapii a poradenství. K určení účinných faktorů byly využity znalosti a zkušenosti profesionálních tanečních učitelů, s nimiž byly provedeny rozhovory metodou nestrukturovaného interview. Ke zvýšení kontroly validity a ilustraci tématu byl zároveň pořízen rozhovor s jedním manželským párem, který se společenskému tanci věnuje, a zúčastněné pozorování jejich tanečních lekcí. Teoretickým rámcem výzkumu je participativní paradigma a principy kvalitativního přístupu v psychologii. Rozhovory byly analyzovány metodou trojího kódování, čímž vznikly dva modely. První model znázorňuje 7 faktorů společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů, jedná se o mediaci tanečního učitele, trénink komunikace, nácvik řešení problémů, tělesnou rezonanci, společnou činnost, estetičnost a neutrální prostředí. Druhý model vychází z Vygotského pojetí mediované akce a ukazuje podobnosti a rozdíly v klíčových aspektech činnosti u párového poradenství a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.